Jak złożyć reklamację na usługi telekomunikacyjne na Łotwie

Na Łotwie działają dwie instytucje zaangażowane w ochronę interesów konsumenckich:
- the  Consumer Rights Protection Centre (Centrum Praw Consumenta) oraz
- the Public Utilities Commission (Komisja Gospodarki)
Ta druga działa na zasadzie prawa “Law On Regulators of Public Utilities” i “Electronic Communications Law” z kolei Centrum praw Konsumenta opiera się na prawie ochrony konsumenta “Consumer Rights Protection Law”.

Co do zasady pierwszy krok to zwrócenie się do operatora lub dostawcy usługi w trybie reklamacji zgodnie z regulaminem usługi. Reklamacja ma najczęściej postać pisma o charakterze sprzeciwu wobec wartości rachunku.  W przypadku, gdy reklamacja nie zostanie uznana, konsument może wnieść pisemną skargę do jednej albo drugiej organizacji: 
Consumer Rights Protection Centre, the Public Utilities Commission.

The Consumer Protection Centre
Adres pocztowy:
Consumer Protection Centre
Brivibas street 55, Rīga, LV-1010
Strona internetowa: http://www.ptac.gov.lv
E-mail: ptac@ptac.gov.lv
Infolinia Konsumencka: +371 65452554 poniedziałek – Piątek 8:30 - 17:00
Składanie skarg osobiście:  poniedziałek – Piątek 8:30 - 17:00, przerwa obiadowa 12:30 - 13:00.

The Public Utilities Commission
Adres pocztowy: The Public Utilities Commission
Unijas street 45, Rīga, LV-1039
Strona internetowa: http://www.sprk.gov.lv
E-mail: sprk@sprk.gov.lv
Tel.: +371 67097200
Fax:     + 371 67097277
Godziny urzędowania: dni robocze 8:30 till 17:00

Aby zapoznać się z kompetencjami obu organizacji zachęcam do lektury:
Electronic Communications Law article 8 part one (jeżeli chodzi o Komisję Gospodarki) oraz Consumer Rights Protection Law article 25 part four jeżeli chodzi o Centrum ochrony praw konsumenta. Prawo łotewskie nie wymaga szczególnej formy pisma. Co ważne ma być to pismo podpisane ze wskazaniem danych osobowych wnoszącego. Rozpatrzenie skargi następuje w terminie jednego miesiąca.

Jak zareklamować usługę premium sms u operatora przeczytaj więcej »